Održavanje web sajta je ključno za njegov dugoročni uspeh i efikasno funkcionisanje.

Održavanje web sajta je proces redovnog nadgledanja, ažuriranja i prilagođavanja veb stranice kako bi se osiguralo njeno efikasno funkcionisanje, bezbednost, brzina i relevantnost.

web-site-maintains -Digital Media Design Studio

Neke od opcija održavanje web sajta...

Koliko često treba održavati veb sajt zavisi od nekoliko faktora, uključujući vrstu sajta,
obim sadržaja, dinamiku poslovanja i promene u industriji.

Dodavanje novog sadržaja

Objavljivanje novih članaka, blogova, proizvoda ili usluga koji su relevantni za ciljnu publiku.

Ažuriranje postojećeg sadržaja

Revizija i ažuriranje postojećeg sadržaja kako bi se osigurala tačnost, relevantnost i kvalitet informacija.

Optimizacija za pretraživače (SEO)

Optimizacija ključnih elemenata web stranice, kao što su meta opisi, naslovi, alt tagovi za slike, kako bi se poboljšao rangiranje u rezultatima pretrage.

Dizajnerske promene

Unapređenje vizuelnog dizajna web stranice radi poboljšanja korisničkog iskustva ili prilagođavanja novim trendovima.

Poboljšanje performansi

Optimizacija brzine učitavanja stranica, smanjenje vremena odziva servera i poboljšanje performansi kako bi se osiguralo bolje korisničko iskustvo.

Sigurnosna ažuriranja

Implementacija sigurnosnih zakrpi i mera kako bi se zaštitila web stranica od napada, zlonamernog softvera i drugih pretnji.

Upravljanje korisničkim feedbackom

Analiza povratnih informacija korisnika i implementacija promena kako bi se ispunile njihove potrebe i zahtevi.

Tehnička ažuriranja

Ažuriranje softvera, pluginova ili tema kako bi se osigurala sigurnost, stabilnost i kompatibilnost sa najnovijim tehnologijama.

Dodavanje novih funkcionalnosti

Implementacija novih funkcionalnosti ili alata koji poboljšavaju interakciju sa korisnicima i pružaju dodatnu vrednost.

Testiranje i ispravke grešaka

 Redovno testiranje web stranice radi otkrivanja grešaka ili problema i njihovo brzo rešavanje radi održavanja stabilnosti i pouzdanosti sajta.

Usklađivanje sa pravnim regulativama

Ažuriranje politika privatnosti, usklađivanje sa zakonodavstvom o zaštiti podataka ili implementacija drugih pravnih zahteva koji mogu uticati na web stranicu.

+ posebni zahtevi

Kada govorimo o “posebnim zahtevima” u kontekstu ažuriranja veb sajta, to može obuhvatiti različite specifične potrebe ili zahteve koji se odnose na jedinstvene karakteristike ili ciljeve samog sajta.

Cena održavanja sajta nije fiksna i može varirati u  zavisnosti od različitih faktora.

Cena održavanja sajta zavisiće od toga koliko posla je potrebno obaviti svakog meseca. To može uključivati ažuriranje sadržaja, sigurnosne provere, optimizaciju performansi, podršku korisnicima i druge aktivnosti.

Uloženo vreme (sati) x 25€ = cena održavanja sajta.

Završen sajt je samo početak, dok je ažuriranje i održavanje neprekidni proces!"

Ova fraza ističe da kreiranje web sajta nije konačan proces, već samo početak dugotrajnog i kontinuiranog angažovanja. Nakon što se veb sajt lansira, neophodno je neprekidno ažuriranje i održavanje kako bi se osigurala njegova relevantnost, funkcionalnost i sigurnost tokom vremena. To znači da vlasnici sajta treba redovno da ažuriraju sadržaj, optimizuju ga za pretraživače, rešavaju tehničke probleme, prate performanse sajta i implementiraju sigurnosne mere. Ova naglašava važnost kontinuiranog rada i pažnje kako bi se sajt održao konkurentnim i uspešnim u digitalnom okruženju.

Analiza sajta je besplatna usluga gde ćete nakon analize dobiti naše mišljenje o vašem sajtu za unapređenje.

Najčešća pitanja o održavanju sajtova

Koja je cena održavanja sajtova?
  • Obim posla: Cena će zavisiti od obima posla koji je potreban za održavanje sajta, uključujući redovno ažuriranje sadržaja, tehničke popravke, optimizaciju performansi, sigurnosne provere i druge aktivnosti.

  • Složenost sajta: Složenost sajta može uticati na cenu održavanja. Sajtovi sa složenim dizajnom, više funkcionalnosti ili specifičnim zahtevima mogu zahtevati više vremena i resursa za održavanje.

  • Učestalost ažuriranja: Cena može varirati u zavisnosti od toga koliko često je potrebno ažurirati sajt. Ako je potrebno često ažuriranje sadržaja ili implementacija novih funkcionalnosti, to može uticati na cenu.

  • Tehnički zahtevi: Dodatni tehnički zahtevi, poput optimizacije za mobilne uređaje, implementacije sigurnosnih mera ili integracije sa drugim platformama, takođe mogu uticati na cenu održavanja.

  • Ugovor i uslovi: Cena održavanja sajta može zavisiti od tipa ugovora (na primer, mesečni ili godišnji), dužine ugovora i drugih uslova koji se dogovaraju između klijenta i provajdera usluga održavanja.

Da li cena održavanja sajta može varirati u zavisnosti od trajanja i uslova dugoročne saradnje?

Često se događa da dugoročni ugovori nude povoljnije cene ili dodatne pogodnosti u poređenju sa kratkoročnim ugovorima. Na primer, provajderi usluga održavanja sajta mogu ponuditi niže mesečne ili godišnje tarife za klijente koji se obavežu na dugoročnu saradnju. Takođe, u okviru dugoročnih ugovora, može biti uključeno i dodatne usluge ili podrška koja nije dostupna u kratkoročnim ugovorima. Ovi faktori mogu uticati na konačnu cenu održavanja sajta u zavisnosti od trajanja i uslova dugoročne saradnje.

Da li je u okviru usluge održavanja sajta uključena i SEO optimizacija?

Da, u mnogim slučajevima, SEO optimizacija može biti uključena u okviru usluge održavanja sajta. Provajderi usluga održavanja sajta često nude dodatne usluge SEO optimizacije kako bi poboljšali vidljivost sajta na pretraživačima i privukli više posetilaca. Ove usluge mogu obuhvatiti analizu ključnih reči, optimizaciju meta tagova, poboljšanje strukture sajta, optimizaciju brzine učitavanja, izgradnju backlinkova i druge tehnike koje pomažu u poboljšanju rangiranja na pretraživačima. Međutim, važno je proveriti sa svakim provajderom usluga održavanja sajta da li SEO optimizacija spada u okvir njihove ponude, kao i da li postoje dodatni troškovi ili uslovi vezani za ovu uslugu.

Da li je moguće da samostalno održavam svoj sajt?

Da, možete sami održavati svoj sajt ako imate odgovarajuće veštine i vreme za to. Mnoge platforme za izradu veb stranica nude korisnicima intuitivne alate za upravljanje sadržajem i ažuriranje sajta bez potrebe za naprednim tehničkim znanjem. Međutim, ako želite da održavate sajt sami, važno je da redovno ažurirate sadržaj, pratite performanse sajta, vršite sigurnosne provere i rešavate tehničke probleme koji se pojave.

Ukoliko nemate potrebno tehničko znanje ili vreme da se posvetite održavanju sajta, možda ćete želeti da razmotrite angažovanje profesionalca ili provajdera usluga održavanja sajta. Oni mogu preuzeti odgovornost za održavanje i upravljanje sajtom, oslobađajući vas vremena da se fokusirate na druge aspekte vašeg poslovanja.

Šta treba da uradim ako se pojavi fatalna greška na mom sajtu?
  • Smirite se: Prva reakcija može biti panika, ali važno je zadržati smirenost kako biste mogli da rešite problem efikasno.

  • Proverite logove grešaka: Ako imate pristup logovima grešaka, pogledajte ih da biste saznali više o prirodi problema i mogućim uzrocima.

  • Isključite dodatke ili temu: Ako mislite da je greška povezana sa dodatkom ili temom, pokušajte ih privremeno isključiti i proveriti da li se greška i dalje pojavljuje.

  • Vratite poslednje funkcionišuće stanje: Ako imate sigurnosnu kopiju sajta, razmotrite vraćanje na poslednje funkcionišuće stanje pre nego što se greška pojavila.

  • Kontaktirajte podršku: Ako niste sigurni kako da rešite problem ili ako je reč o ozbiljnoj grešci, kontaktirajte tehničku podršku vašeg provajdera hostinga ili razvojnog tima za pomoć.

  • Tražite pomoć zajednice: Ako koristite platformu otvorenog koda kao što je WordPress, možete potražiti pomoć na forumima zajednice ili putem društvenih mreža.

  • Planirajte prevenciju: Nakon što rešite trenutni problem, razmislite o preduzimanju koraka kako biste sprečili slične greške u budućnosti, poput redovnog ažuriranja sistema ili dodataka.

Koliko često treba raditi ažuriranja sajta?

Preporučuje se redovno ažuriranje sajta kako bi se osigurala stabilnost, sigurnost i optimalna funkcionalnost. Uobičajena praksa je da se ažuriranja vrše barem jednom mesečno, ili čak češće ako postoje kritična sigurnosna ažuriranja ili nove funkcionalnosti koje treba implementirati. Međutim, frekvencija ažuriranja može varirati u zavisnosti od specifičnih potreba i složenosti vašeg sajta. Važno je pratiti obaveštenja o ažuriranjima za vašu platformu i dodatke, kao i redovno vršiti sigurnosne provere kako biste bili sigurni da je sajt ažuriran i zaštićen od potencijalnih pretnji.